„Dobre praktyki w byciu pracodawcą sektora usług rozwojowych” – webinar online
20 czerwca, 2023
Kolejna edycja konkursu – Pracodawca Jutra
3 lipca, 2023

Najlepszy projekt z naszego sektora w konkursie „Pracodawca Jutra” - „GFKM Masters: Pomorski turniej gier decyzyjnych”

W ubiegłym roku kapituła złożona z przedstawicieli naszej Rady Sektorowej, która jest Partnerem Konkursu „Pracodawca Jutra” dokonała oceny wniosków złożonych przez instytucje z Sektora Usług Rozwojowych. Laureatem konkursu sektorowego został projekt „GFKM Masters: Pomorski turniej gier decyzyjnych” złożony przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów. O inicjatywie, ale również o tym na jakie korzyści liczyła Fundacja i jakie były benefity z udziału w konkursie opowie Pani Jolanta Szydłowska, Prezes Zarządu GFKM, w rozmowie z Wojciechem Drabko, Przewodniczącym kapituły sektorowej ubiegłorocznego konkursu.

GFKM Masters - Pomorski turniej gier decyzyjnych, cóż to za inicjatywa?
GFKM to organizacja specjalizująca się w projektach rozwojowych dla kadry menedżerskiej, ale także fundacja, która w swoich celach statutowych ma między innymi edukację z zakresu przedsiębiorczości. Na co dzień zajmujemy się edukacją – prowadzimy szkolenia, studia podyplomowe, programy MBA i doradztwo. Mamy dostęp do nowoczesnych narzędzi, ekspertów i praktyków biznesu. Chcieliśmy wykorzystać ten potencjał, żeby stworzyć wyjątkowy projekt dla młodzieży. Pokazać uczniom i uczennicom kulisy zarządzania, podzielić się wiedzą biznesową, wykorzystać nasze narzędzia i zainteresować przedsiębiorczością. Naszym celem było pokazanie im ich własnego potencjału, w który bardzo wierzymy. Za kilka lat to właśnie oni będą naszymi klientami, liderami w organizacjach i menedżerami polskich firm.

Trwają zapisy do trzeciej edycji, czy to oznacza, że poprzednie dwie odniosły sukces? Spełniły oczekiwania?
Zdecydowanie tak! W ciągu obu edycji udało nam się przeprowadzić 30 dni warsztatów, w których wzięło udział prawie 240 uczniów i uczennic z całego Pomorza. Zaangażowaliśmy licea, technika i szkoły zawodowe z ponad 20 miast w całym województwie. Najważniejsze są jednak opinie samych uczestników i uczestniczek, które pokazują, jak wiele pasji i talentu drzemie w młodych ludziach. Podziękowania i słowa uznania kierowane bezpośrednio do trenerów czy organizatorów to najlepsza miara sukcesu, jaką mogliśmy założyć. Oczywiście poza świetnymi wynikami samych zespołów, z których część otrzymała wyróżnienia nadawane przez samą platformę symulacji biznesowych Marketplace.

Dlaczego zgłosiliście inicjatywę do konkursu "Pracodawca Jutra 2022"?
Staramy się regularnie poddawać ocenie zewnętrznej, żeby podkreślać wysoką jakość naszych usług, innowacyjność rozwiązań i zaangażowanie społeczne. Wkładamy wiele pracy w przygotowanie, organizację i realizację naszych projektów, dzięki czemu wierzymy w ich sukces. Wrażenia zarówno trenerów, jak i uczestników pokazały nam, że GFKM Masters to wyjątkowy projekt, który ma realne szanse otrzymania wyróżnienia w konkursie. Poza tym kategoria „Ambasador Edukacji” idealnie wpasowuje się w inicjatywy podejmowane przez GFKM, jako podmiotu zajmującego się edukacją menedżerską. Dodatkowym atutem była możliwość wypromowania nie tylko samego Turnieju, ale także Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów jako „Pracodawcy Jutra”.

Wniosek GFKM był jednym z lepiej przygotowanych, jak wyglądało jego opracowanie?
Bardzo dziękujemy. W rzeczywistości opracowanie wniosku wcale nie zajęło tak dużo czasu. W jego przygotowanie zaangażował się cały kilkuosobowy zespół odpowiedzialny za organizację GFKM Masters. Po wysiłku związanym z opracowaniem, zaplanowaniem i realizacją projektu, podsumowanie jego założeń, celów, przebiegu i wyników nie było problemem. Chwila refleksji, dwa krótkie spotkania i duża doza współpracy wystarczyły, by wypełnić i wysłać wniosek.

Czy to, że zostaliście laureatami w Sektorze Usług Rozwojowych dało Wam większe możliwości promocji? Udało się wykorzystać ten sukces?
Przede wszystkim sam Pomorski Turniej Gier Decyzyjnych zyskał na popularności, dzięki czemu udało nam się zaangażować o połowę więcej szkół niż w pierwszej edycji. To przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Więcej podmiotów i instytucji wyraziło zainteresowanie wsparciem projektu. Poza tym była to możliwość pokazania zaangażowania społecznego GFKM i naszej działalności non-profit. Wyróżnienia w tego typu konkursach to sygnał dla wszystkich interesariuszy, że jesteśmy aktywni, innowacyjni, wyróżniamy się na tle konkurencji i stawiamy sobie ambitne cele.

Planujecie ponowny start w kolejnych edycjach konkursu Pracodawca Jutra?
Jak najbardziej, planujemy udział w kolejnej edycji Konkursu. Mamy w zanadrzu jeszcze wiele ciekawych projektów, które być może podzielą sukces GFKM Masters. W tym momencie zdecydowaliśmy już, którą inicjatywę zgłosimy do konkursu i kończymy opracowywanie wniosku.

Czy macie jakieś rady dla uczestników konkursu Pracodawca Jutra 2023?
Dla nas najważniejsze było pokazanie dlaczego bierzemy udział, dlaczego realizujemy dany projekt, dlaczego wierzymy w jego sukces oraz w jaki sposób wiąże się on z wizją i misją naszej firmy. Właśnie dlatego wniosek przygotowywali sami organizatorzy, którzy z GFKM Masters związani są najbliżej. Warto, żeby we wniosku nawiązać do tego, jakie korzyści przynosi on zarówno uczestnikom i uczestniczkom, jak i całej firmie. W jaki sposób zaangażowani są pracownicy, współpracownicy, otoczenie. Dzięki temu można pokazać szerszy kontekst, faktyczny powód zaangażowania i osiągnięty sukces.

W imieniu Rady Sektorowej dziękujemy Wam za to co robicie - i za świetnie przygotowany wniosek w konkursie, jego ocenianie to była prawdziwa przyjemność! Powodzenia w kolejnych konkursach. I bardzo dziękujemy za rozmowę!

Strona www III edycji inicjatywy GFKM

Film o II edycji konkursu GFKM Masters

Zapraszamy również Państwa do udziału w webinarze „Dobre praktyki w byciu pracodawcą sektora usług rozwojowych” podczas którego zostanie przybliżony ten projekt, a także szczegółowo omówione działania - sposoby promocyjnego wykorzystania nagrody oraz uzyskanych przez GFKM efektów marketingowych.

Wtorek 27.06 godz. 11-12.30 na platformie, szacowany czas: 60 minut

LINK do rejestracji


logotypy-na-strone-2
Newsletter
Skip to content